- Начало
- Образование
- ACADI - софтуерна платформа за управление на прием, учебния процес, изпити и общежития
Предназначение на софтуерната платформа ACADI.BG
- софтуерната платформа ACADI.BG е предназначена за използване от висши училища ( преди ВУЗ) за цялостно организиране на дейността им.
- платформата е предназначена за ползване от студентски отдел, преподаватели, финанси, общежития, кандидат-студенти, студенти и доктори
Основни функции
- настройка и управление на организационната структура на висшето училище
- настройка на учебни години и учебен план, като няколко учебни плана може да са активни
- управление на кандидатстудентска кампания за бакалаври, магистри и доктори
- профил на кандидат-студента с възможност за редакция, верификация от учебен отдел
- настройка до 10 класирания, възможност за тестово класиране във всеки момента, резерви, генериране на списъци
- запис на студент
- настаняване в общежитие - управление на блокове, стаи, леглова база, тарифи за стая, настаняване и на външни лица.
- документооборот с възможност студентите да подават електронни документи през профила си и учебен отдел да одобрява документите
- задаване на изпитни сесии, модул за определяне на изпитни дати в зависимост от графика на преподавателя и студентската група
- управление на изпитни протоколи - групови и индивидуални, преподавателите нанасят оценки, които в последствие са видими в профила на студента
- учебни зали
- задължения на студенти - калкулиране на задължения за наем, ток, вода, допълнителни такси
- възможност за плащане през профила с банкова карта и през e-pay
- възможност за плащане на студентски такси през POS терминал.
Кандидатстудентска кампания
- Възможност за избор на една или няколко образователни степени:
- Бакалавър
- Професионален бакалавър
- Магистър
- Доктор
- Добавяне на неограничен брой класирания (за прием на студенти)
- Определяне период на активност на кампанията – начална и крайна дата
- Обвързване на кандидатстудентска кампания с учебна година
- Редовно държавна поръчка
- Редовно платено
- Задочно държавна поръчка
- Задочно платено
- Дистанционно държавна поръчка
- Въвеждане на балообразуващи предмети и направления
- Право на кандидатстване по кандидатстудентска кампания – позволено/забранено
Правата за редакция на кандидатура от кандидат-студент зависят от позволена/забранена за кандидатстване кандидатстудентска кампания.
Кандидат-студентите използват платформата за регистрация на кандидатура по избрана от тях кампания.
Учебен отдел може да изпраща индивидуални и групови съобщения към кандидат-студентите.
Учебна година
- Задаване период на активност на учебната година
- Учебна година – календар работни/неработни дни
Учебна година е задължителен компонент при създаване на кандидатстудентска кампания, настаняване в общежитие, създаване на Разпис, Сесия, Изпитен протокол.
Логове
- Проследяване действията на потребителите в платформата на принципа кой, кога, какво
Съобщения и нотификации
- Платформата поддържа вътрешни съобщения- нотификации и съобщения, изпратени по електронна поща.
- Архив изпратени съобщения
- Нотификации при добавяне на документ (за документооборот) от студент
Учебен отдел
Управление организационната структура на университета
- Факултети
- Катедри
- Свързване на катедрата към конкретен факултет
- Свързване на преподаватели към катедрата
- Департаменти
- Свързване на преподаватели към департамент
- Професионални направления
- Специалности
- Специалност се свързва към факултет, катедра, степен и професионално направление
- Дисциплини
- Дисциплина може да се свърже към една или повече специалности
При създаването на учебен план се задава Специалност, Професионално направление и Дисциплини.
Специалности се посочват при създаване на кандидатстудентска кампания, учебен план, Разпис, Сесии, при кандидатура на кандидат-студент и при прехвърляне на КС към студент.
Автоматично се изчислява бала за конкретна специалност.
Кандидат-студенти
- Редакция на профил на кандидат-студент:
- Лични данни
- Оценки и начин за участие в класиране
- Документи за кандидатстване
- Желани специалности
- Намерение за ползване на общежитие
- Управляване на права за редакция на кандидатура от кандидат-студент:
- За конкретен Кандидат-студент
- За конкретна Кандидатстудентска кампания
- Импорт на оценки от тест:
- Английски език
- Биология
- Общообразователен тест
- Статус на кандидат-студент:
- За обработка
- Изчакване документи
- Обработен
- Недопуснат до класиране
- Некласиран
- Резерва
- Класиран
- Записан
- Подстатус на кандидат-студент:
- Статус Класиран с подстатус:
- 1 класиране
- 2 класиране
- 3 класиране
- Статус Некласиран с подстатус:
- 1 класиране
- 2 класиране
- 3 класиране
- Статус „За обработка“:
- Регистриран
- Изчакване на онлайн корекция
- Изчакване на оригинали
- Обработка на оригинали
- Статус Класиран с подстатус:
- Бележки към кандидат-студенти
- Експорт на кандидат-студенти
- Лог за кандидат-студенти - Запис на информация за действията по кандидатура на кандидат-студент
- Нотификация по имейл за действия по кандидатура на кандидат-студенти
- Регистър на кандидат-студенти
- Прехвърляне на кандидат-студент към студент
Всяка редакция от Учебен отдел по конкретна кандидатура се отразява в профила на Кандидат-студента.
Намерения за ползване на общежитие се отбелязват в Справки.
Правата за редакция на кандидатура от кандидат-студент зависят от позволена/забранена за кандидатстване кандидатстудентска кампания.
При прехвърляне на КС към студент не се изтрива профила на КС, а се променя като роля студент
Студенти
- Специалност/учебен план и семестър
- Факултетен номер
- Бележка към студента с възможност за добавяне на файл
- Документи:
- Добавяне на документи към студент
- Съобщение към документ
- Тип документ
- Добавяне на документи към студент
- Бланки:
- Заявление
- Заявление за изпит
- Молба-декларация за стипендия
- Заявление за разсрочено плащане
- Декларация за здравно-осигуряване
- Уверение за банка
- Заявление-декларация за настаняване
- Видимост на документа от роли потребители
- Статус и подстатус на студент:
- Записан
- Редовен
- Прехвърлен от друг ВУЗ
- Признат семестър
- Възстановени права прехвърлен
- Прекъснал
- Незаверен семестър
- Неплатена такса
- Слаб успех
- Лични причини
- Здравословни причини
- Незаписване на семестър
- Семестриално завършил
- Дипломиран
- Бакалавър
- Магистър
- Отписан
- Изключен
- Напуснал
- Отписан с право на дипломиране
- Отписан с право на дипломиране
- Записан
- o Изпити и оценки от изпити на студента
- o Учебен план на студента
- Оценки по учебен план от Изпитни протоколи със статус „Нанесен в главна книга“
- Задаване на избираеми и факултативни дисциплини индивидуално за студент
Изпитни протоколи
- Създаване
- Редакция
- Нанасяне на оценки – от преподавател и от учебен отдел
- Заключване редакция от преподавател
- Статус „Нанасяне в главна книга“ – прехвърляне на оценки в Учебен план на студента
- Нанасяне на корекции от учебен отдел
- Бележка към изпитен протокол
- Оценки:
- Дробни:
- Оценки с думи
- Оценки с цифри
- ECTS
- Цели:
- Оценка с думи
- Дробни:
- Изпитни сесии:
- Редовна
- Поправителна
- Ликвидационна
- Поправителен изпит
- Признати оценки
Документооборот
- Обработка на документи на студент
- Резолюция към отразен документ
- Съобщение към документ
- Качване на файл
- Регистър очакващи резолюция и отразени документи
- Обработка от учебен отдел, управител общежитие и/или финансов отдел, в зависимост видимостта на документа.
- Преглед на документооборот от преподавател.
Класиране
- Създаване на класиране:
- 1-во, 2-ро и 3-то класиране – неограничен брой пъти
- Генериране на PDF файл с класирането
- Качване на подписан документ за класиране
- Отбелязване на приключило класиране
- Генериране на Excel файл – заглавка+резултати по специалности;
Учебен план
- Задаване форма на обучение:
- Редовно
- Задочно
- Дистанционно
- Избор на специалност
- Въвеждане на професия
- Срок в обучението по семестри
- Начална дата, от която влиза в сила учебния план
- Добавяне на дисциплини за всеки семестър:
- Задължителни дисциплини
- Избираеми дисциплини
- Факултативни дисциплини
- Група от Избираеми/Факултативни дисциплини
- Код за конкретна дисциплина
- Хорариум в часове за всяка дисциплина/група– Лекции, Семинарни, Лабораторни, Извън аудиторна заетост
- Кредити за всяка дисциплина/група
- Избор на конкретни факултативни и избираеми дисциплини по учебен план
- Лог – Информация за извършените действия по конкретен учебен план
Разпис
- Добавяне на разпис за конкретна специалност към учебен план по учебна година
- Разпис към няколко учебни плана
- Разпис по семестри – за конкретен период
Сесии
- Управление на изпитни сесии
- Преглед на календар с изпити
- Управление на изпити – добавяне и редакция на изпит
Учебни зали
- Тип зала:
- Аудиторна
- Семинарна
- Лаборатория
- Капацитет на зала
Справки
- Справка за кандидат-студенти с намерение да ползват общежитие:
- брой желаещи от общ брой кандидати
- преглед на желаещите
- Справки по студенти:
- Записани
- Прекъснали
Управител общежитие
Настаняване
- Учебна година
- Вид настаняване – от списък с тип наематели
- Период на настаняване
- Резервиране на легло
- Наемател – външно лице/студент
- Освобождаване на стая от наемател
- Архив настанявания
- Просрочени настанявания
- Настаняване на външно лице – българин/чужденец
- Настаняване на студент
- Генериране на документи при настаняване
Документооборот
- Обработка на документи подадени от студент
Начисляване на задължения
- Задължения за наем
- Други задължения:
- Консумативи – ток и вода по блок или по стая;
- Други – Счупено, Депозит, Друго;
Плащане на задължения
Тарифи за стая със заемане на 1/2/3/4 легла в стая според тип наемател и тип стая.
Регистър на настанените.
Регистър и управление на блокове, стаи, легла.
Проверка за свободни стаи и свободни легла.
Добавянето на ново настаняване от стая се отбелязва в меню „Настаняване“.
Кандидат-студент
Кандидатстване за Магистър/Бакалавър (Проф. бакалавър)
- o Възможност за кандидатстване/регистрация:
- § Лични данни
- § Образование, оценки и начин на кандидатстване:
- · ДЗИ
- · Изпитен тест във ВУТП
- · Конкурсен изпит/тест във друг ВУЗ
- § Документи за кандидатстване
- § Желани специалности
- § Намерение за ползване на общежитие
- o При кандидатстването платформата изчислява бала за съответната специалност
- o Магистър:
- § Въвеждане на професионално направление и специалност към придобито образование за момента.
- § Минимален бал при кандидатстване за магистър.
- o Създаване на профил на кандидат-студент след завършване на кандидатура
- o Информационно съобщение за успешна регистрация в платформата
- o Имейл за потвърждаване на регистрация
- o Задължителна смяна на парола след първоначален вход в системата
Достъп и редакция на кандидатура, в случай, че Учебен отдел позволи
Студент - потребител
Добавяне на документи
- Съобщение към документ
- Качване на файл
Шаблони на документи – Бланки
Изпити - Преглед на резултати по изпитен протокол
Учебен план
- По семестри – дисциплина, кредити и оценка
Разпис
- Учебен разпис за текущите семестър и учебна година
Преподаватели – списък
Задължения към Общежития
Преподавател - потребител
Регистър студенти
- Студентско досие
Учебен план
Учебни зали
Преглед структура на университета
Сесии
- Календар на изпитите на преподавател
- Управление изпити – редакция на изпитите на преподавателя
- Преглед на всички изпити към конкретна специалност
- Резервиране на дати за изпити
Документооборот
- Преглед на документи от студент
Изпитни протоколи
- Преглед и нанасяне на оценки по протокол
Финансов отдел
Настаняване
- Активни
- Просрочени
- Архив
Документооборот
- Обработка на документи от студент