- Начало
- Инструменти
- B-Trust Mobile
ИНСТАЛАЦИЯ
Облачният квалифициран електронен подпис може се използва на всяко мобилно устройство с операционна система iOS (версия 11.0 или по-висока) и Android (версия 5.1 или по-висока) с достъп до интернет, посредством приложението B-Trust Mobile.
Изтеглете B-Trust Mobile от:

1. Изтегляне и инсталиране на приложението B-Trust Mobile от Play Store
1.1. Отворете Play Store от телефона

ИНСТАЛАЦИЯ
1.2 Намерете приложението B-Trust Mobile и го инсталирайте

ИНСТАЛАЦИЯ
1.3 Отворете приложението B-Trust Mobile

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4 Стъпки на регистрация в B-Trust Mobile
1.4.1 Изберете „Начало“

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.2 Разрешение за получаване на известия (нотификации) от B-Trust Mobile

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.3 Създайте парола за вход в B-Trust Mobile
Запомнете и/или си запишете паролата, защото ще ви трябва за вход в B-Trust Mobile

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.4 Вход в приложението с парола

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.5 Вход в приложението с биометрия
Избирате дали да активирате вход с биометрия. При избор „НЕ СЕГА“ продължавате със стъпка в т. 1.4.6. Направи регистрация за ОКЕП

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.6 Направете регистрация за облачен КЕП (ОКЕП)
Изберете бутон „Издай удостоверение“

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.7 Начало на регистрация за ОКЕП
• Прочетете изброените документи
• За да продължите напред, моля, потвърдете, че сте запознати с посочените документи

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.8 Потвърждение на e-mail адрес
Като първа стъпка от процеса по регистрация, клиентът въвежда валиден и притежаван от него e-mail адрес

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.9 Получаване на код за потвърждение на посочения e-mail

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.10 Въвеждане на получения код от e-mail-а за потвърждение
Системата проверява за съвпадение на изпратения и въведения от клиента код и в случай на съвпадение, преминава към следваща стъпка 1.4.11

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.11 Валидиране на телефонен номер
Клиентът въвежда валиден и притежаван от него телефонен номер

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.12 Получаване на код за потвърждение с sms на посочения телефонен номер

1.4.13 Въвеждане на получения код от sms-а за потвърждение
• Кода за потвърждение може да въведете ръчно или да разрешите на B-Trust Mobile да прочете sms-a ви и да въведе автоматично кода с натискане на бутон Allow
• Системата проверява за съвпадение на изпратения и въведения от клиента код и в случай на съвпадение, преминава към следваща стъпка 1.4.14

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.14 Процес по заснемане на документ за самоличност
За да потвърдите регистрацията, моля, направете ясна снимка на ваша лична карта или паспорт

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.15 Снимане на документ за самоличност
Приложението стартира камерата на мобилното устройство и подканва клиента да постави документа за самоличност пред камерата

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.16 Разрешение за използване на камерата на телефона от приложението
1.4.16.1 Даване на нови права на приложението с достъп до камерата ( Update permissions)
1.4.16.2 Разрешете достъпа на приложението до камерата с избор на една от следните опции:
• (1) Докато се използва приложението (While using the app)
• (2) Само този път (Only this time)

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.17 Снимайте предната страна на документа за самоличност
Документа за самоличност трябва да бъде изцяло в зелената рамка на камерата

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.18 Снимайте задната страна на документа за самоличност
Документа за самоличност трябва да бъде изцяло в зелената рамка на камерата

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.19 Потвърдете, че това сте вие

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.20 Заснемане на лицето ви (selfie)
Докато снимате лицето си светлината от прозореца трябва да е срещу вас.
1.4.20.1 Следвайте инструкциите под камерата…(1)
• Погледнете право в камерата -> бутон Продължи (2)
• Погледнете на дясно -> бутон Продължи (2)
• Погледнете на ляво -> бутон Продължи (2)
• И други
• Ако носите очила и системата не разпознава лицето ви, моля, махнете ги за снимките
1.4.20.2 След изпълнение на всички инструкции
• Ще видите надпис „Готово“ …(3)
• Изберете бутон „Напред“ …(4)

РЕГИСТРАЦИЯ
1.4.21 Завършена регистрация за ОКЕП
След натискане на бутон „Напред“ влезте отново в B-Trust Mobile, където може да проследите статуса на регистрацията си.

ПРОВЕРКИ НА БОРИКА
1.4.22 Потвърждение на документ за самоличност и selfie
• Борика извършва проверка за валидност на документа за самоличност и за актуалност на личните данни в съответните Регистри
• B-Trust Mobile ще ви уведоми за успешна идентификация
• При неуспешна идентификация, B-Trust Mobile дава възможност за видео разговор с оператор
ПРОВЕРКИ НА БОРИКА
1.4.23 Проверка на статус на регистрация за ОКЕП
• След като завършите регистрация за ОКЕП вашите данни са в процес на обработка
• Обработката може да продължи от няколко минути до няколко часа. Ще получите съобщение за успешна/неуспешна идентификация
• В B-Trust Mobile можете да проследите статуса на регистрацията си

СЪЗДАЙ ПИН
1.4.24 Потвърдена идентификация и създаване на ПИН
• След приключване на процеса по обработка на данните ви, при влизане в приложението B-Trust Mobile ще ви се покаже съобщение „Вашата идентификация е потвърдена….(1)
• Като следваща стъпка трябва да си създадете ПИН код, който ще ви е необходим за потвърждаване на вашето удостоверението и при подписване на всички следващи документи. Натиснете бутон „Създай ПИН“…(2)
• Въведете ПИН с дължина от 6 до 10 символа…(3), потвърдете ПИН…(4) и натиснете бутон „Запази“…(5) или “Done”…(6)
• Запомнете и/или запишете ПИН кода си

ПРОЦЕС ПО ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ
1.4.25 Удостоверението е в процес на издаване

ПРОЦЕС ПО ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ
1.4.26 Известия (нотификации)
На телефона ще получите известия (*):
• От имейл клиента си (2) “New B-Trust Cloud Certificate Issued”
• От приложението B-Trust Mobile
◦ (1) Подписване – нова заявка за подписване на документ
◦ (3) Подписване – заявката е подписана успешно
◦ (4) Статус на удостоверение
ПРОЦЕС ПО ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ
1.4.27 Подписване на договор за услуга
На Начална страница на B-Trust Mobile се визуализират „Чакащи документи“ за подпис
1. Подпишете документа за активиране на услугата с натискане на бутон „Подпиши“ (1)
2. В страница Чакащи изберете бутон „Подпиши“ за документ (2) до дата (3)
3. В секция Документи се показва регистрационния документ Договор/Искане за удостоверителни услуги Trust_Services_Contract_хххххххх_BG.pdf (2) в pdf формат
4. В секция Удостоверение се показва статуса на удостоверението „чака активиране“ (5)
5. Моля да въведете ПИН кода си (6)
6. Натиснете бутон „Подпиши документ“ (7), за да активирате услугата Облачен КЕП (ОКЕП)
7. Документа трябва да подпишете до датата на валидност, която е записана в секция Документи (3)
УДОСТОВЕРЕНИЕ
1.5 Активно Удостоверението
При следващо влизане в приложението B-Trust Mobile:
• Ще видите известие, че Удостоверението ви е активирано…(1)
• Ще имате възможност да оцените приложението, като изберете звезди…(2) и след това натиснете бутон Submit…(3)
• Ако не желаете да оцените приложението веднага, можете да отложите за по-късно, като изберете бутон Not now…(4)

УДОСТОВЕРЕНИЕ
1.6 Изпратени документи
• В папка Документи -> страница Изпратени виждате подписаните документи
• i -> при избор виждате допълнително информация за избрания документ и имате възможност за изтеглянето му…(1) и споделянето му…(2)

УДОСТОВЕРЕНИЕ
1.7 Изтегли и Сподели
• Изтегли…(1) -> при избор на бутон Изтегли можете да запазите документа…(3) в папка Downloads на телефона си с натискане на бутон Save…(4)
• Сподели…(2) -> при избор на бутон Сподели можете да препратите документа…(5) чрез някое от приложенията…(6) предварително инсталирани на телефона ви

УДОСТОВЕРЕНИЕ
1.8 Удостоверение
• В папка ОКЕП можете да видите основни данни на издаденото ви активно удостоверение за ОКЕП и срока му на валидност
