- Начало
- Инструменти
- B-Trust Mobile
ИНСТАЛАЦИЯ
Облачният квалифициран електронен подпис може се използва на всяко мобилно устройство с операционна система iOS (версия 11.0 или по-висока) и Android (версия 5.1 или по-висока) с достъп до интернет, посредством приложението B-Trust Mobile.
Изтеглете B-Trust Mobile от:
1/33 Изтегляне и инсталиране на приложението B-Trust Mobile от Play Store
Отворете Play Store от телефона
ИНСТАЛАЦИЯ B-Trust Mobile
2/33 Намерете приложението B-Trust Mobile и го инсталирайте
ИНСТАЛАЦИЯ B-Trust Mobile
3/33 Отворете приложението B-Trust Mobile
РЕГИСТРАЦИЯ B-Trust Mobile
4/33 Изберете „Начало“
РЕГИСТРАЦИЯ B-Trust Mobile
5/33 Разрешение за получаване на известия (нотификации) от B-Trust Mobile
РЕГИСТРАЦИЯ B-Trust Mobile
6/33 Създайте парола за вход в B-Trust Mobile
Запомнете и/или си запишете паролата, защото ще ви трябва за вход в B-Trust Mobile
РЕГИСТРАЦИЯ B-Trust Mobile
7/33 Вход в приложението с парола
РЕГИСТРАЦИЯ B-Trust Mobile
8/33 Вход в приложението с биометрия
За по-лесен вход може да изберете дали да активирате вход с бионетрични данни. Ако се колебаете натиснете "НЕ СЕГА"
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
9/33 Направете регистрация за облачен КЕП (ОКЕП)
Изберете бутон „Издай удостоверение“
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
10/33 Прочетете изброените документи
• За да продължите напред, моля, потвърдете, че сте запознати с посочените документи
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
11/33 Въведете валиден e-mail адрес, до който в момента имате достъп, след кето натиснете "Потвърди" за да ви се изпрати електронна поща
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
12/33 Проверете електронната си поща за съобщение от B-Trust, в което намерете кода за потвърждение
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
13/33 Въведете получения код
Ако кода не правилен или имате друг проблем, може да изпратите Нов код. При правилен код ще се отвори следващия екран
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
14/33 Въведете номета на телефона, на който инсталирате приложението
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
15/33 Ще получите код чрез SMS
• Въведете кода ръчно или натиснете бутон Allow за да разрешете на B-Trust Mobile да прочете sms-a ви и да въведе автоматично кода
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
16/33 Уверете се, че имате в себе си ваш, български документ за самоличност
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
17/33 Поставете предната страна на документа за самоличност пред камерата
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
18/33 Разрешение за използване на камерата на телефона от приложението
За да може за снимате документа задайте права на приложението достъп до камерата (Update permissions)
Разрешете достъпа на приложението до камерата с избор на една от следните опции:
• Докато се използва приложението (While using the app) или
• Само този път (Only this time)
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
19/33 При заснемане документа трябва да е изцяло в зелената рамка на камерата, когато е изцяло вътре, натиснете бутона "Направете снимка"
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
20/33 Направете снимка на задната страна на документа за самоличност
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
21/33 Потвърдете, че сте вие, като натиснете бутона "Продължи"
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
22/33 Направете си снимка (selfie)
Докато снимате лицето си светлината от прозореца трябва да е срещу вас.
Следвайте инструкциите под камерата…(1)
• Погледнете право в камерата -> бутон Продължи (2)
• Погледнете на дясно -> бутон Продължи (2)
• Погледнете на ляво -> бутон Продължи (2)
• И други
• Ако носите очила и системата не разпознава лицето ви, моля, махнете ги за снимките
След изпълнение на всички инструкции
• Ще видите надпис „Готово“ …(3)
• Изберете бутон „Напред“ …(4)
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
23/33 Завършете регистрацията с бутон „Напред“.
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
24/33 Борика извършва проверка за валидност на документа за самоличност и за актуалност на личните данни в съответните Регистри
Приложението B-Trust Mobile ще ви уведоми за успешна идентификация
При неуспешна идентификация, B-Trust Mobile дава възможност за видео разговор с оператор
ПРОВЕРКА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ
25/33 Влезте отново в B-Trust Mobile, където може да проследите статуса на регистрацията си.
• Обработката може да продължи от няколко минути до няколко часа. Ще получите съобщение за успешна/неуспешна идентификация
• В B-Trust Mobile можете да проследите статуса на регистрацията си
ЗАДАВАНЕ НА ПИН
26/33 След приключване на процеса по обработка на данните ви, при влизане в приложението B-Trust Mobile ще се покаже съобщение „Вашата идентификация е потвърдена….(1)
• Като следваща стъпка трябва да си създадете ПИН код, който ще ви е необходим за потвърждаване на вашето удостоверението и при подписване на всички следващи документи. Натиснете бутон „Създай ПИН“…(2)
• Въведете ПИН с дължина от 6 до 10 символа…(3), потвърдете ПИН…(4) и натиснете бутон „Запази“…(5) или “Done”…(6)
• Запомнете и/или запишете ПИН кода си
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
27/33 След задаване на ПИН, виждате, че Удостоверението е в процес на издаване.
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
28/33 Известия (нотификации)
На телефона ще получите известия (*):
• От имейл клиента си (2) “New B-Trust Cloud Certificate Issued”
• От приложението B-Trust Mobile
◦ (1) Подписване – нова заявка за подписване на документ
◦ (3) Подписване – заявката е подписана успешно
◦ (4) Статус на удостоверение
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
29/33 Подписване на договор за услуга
На Начална страница на B-Trust Mobile се визуализират „Чакащи документи“ за подпис
1. Подпишете документа за активиране на услугата с натискане на бутон „Подпиши“ (1)
2. В страница Чакащи изберете бутон „Подпиши“ за документ (2) до дата (3)
3. В секция Документи се показва регистрационния документ Договор/Искане за удостоверителни услуги Trust_Services_Contract_хххххххх_BG.pdf (2) в pdf формат
4. В секция Удостоверение се показва статуса на удостоверението „чака активиране“ (5)
5. Моля да въведете ПИН кода си (6)
6. Натиснете бутон „Подпиши документ“ (7), за да активирате услугата Облачен КЕП (ОКЕП)
7. Документа трябва да подпишете до датата на валидност, която е записана в секция Документи (3)
ИЗДАВАНЕ НА ОБЛАЧЕН ПОДПИС (ОКЕП)
30/33 При следващо влизане в приложението B-Trust Mobile:
• Ще видите известие, че Удостоверението ви е активирано…(1)
• Ще имате възможност да оцените приложението, като изберете звезди…(2) и след това натиснете бутон Submit…(3)
• Ако не желаете да оцените приложението веднага, можете да отложите за по-късно, като изберете бутон Not now…(4)
РАБОТА С ПОДПИСА
31/33 Изпратени документи
• В папка Документи -> страница Изпратени виждате подписаните документи
• i -> при избор виждате допълнително информация за избрания документ и имате възможност за изтеглянето му…(1) и споделянето му…(2)
РАБОТА С ПОДПИСА
32/33 Изтегли и Сподели
• Изтегли…(1) -> при избор на бутон Изтегли можете да запазите документа…(3) в папка Downloads на телефона си с натискане на бутон Save…(4)
• Сподели…(2) -> при избор на бутон Сподели можете да препратите документа…(5) чрез някое от приложенията…(6) предварително инсталирани на телефона ви
РАБОТА С ПОДПИСА
33/33 Удостоверение
• В папка ОКЕП можете да видите основни данни на издаденото ви активно удостоверение за ОКЕП и срока му на валидност