- Начало
- Интернет системи
- Електронна търговия
ОНЛАЙН МАГАЗИН
Интернет средата има няколко основни характеристики – висока скорост на достигане до неограничен брой потребители независимо от разстоянието до тях, възможност за детайлно описание на предлаганите продукти и услуги, прикачване на допълнителни материали към тях като ръководства и обучителни филми, възможност за сравняване на параметри и записи на клиентски отзиви, електронни разплащания. Именно тези характеристики правят Интернет подходящ за реализиране на допълнителен канал за продажби – онлайн магазини. Те по своята същност са уеб сайтове със система за управление на съдържанието, през които потребителите могат да поръчват стоки и услуги. При този канал за продажби значително намаляват разходите – отпада необходимостта от наемане на скъпоструваща търговска площ (магазин), складовите разходи се свеждат до минимум, използват се външни, куриерски фирми за транспорт, организира се безкасово разплащане. Плащането може да се извърши чрез кредитна карта, дебитна карта, банков път, наложен платеж, E-PAYили SMS. За да може самостоятелно да обновявате информацията на онлайн магазина, Уеб Трейд създава специално проектирана за конкретният бизнес, система за управление на съдържанието и разплащанията. Посредством визуален административен панел служителите, който разполагат с име и парола, могат да редактират съдържанието.
РАЗРАБОТВАНЕ НА ОНЛАЙН МАГАЗИН
Разработването на онлайн магазина преминава през няколко фази:
ПОДГОТВИТЕЛНА ФАЗА– изготвя се уникална стратегия за разработването на онлайн магазина. Дефинират се основните средства за разплащане. В тази фаза, Уеб Трейд проучва съществуващи подобни магазини, техните положителни и отрицателни странни, на базата на които разработва оптимизирано предложение. Прави се списък с имейл адреси, които ще бъдат създадени към магазина. Определят се потребителските функции:
|
|
При определяне на функциите на административния панел може да се вградят следните разширени възможности:
|
|
ФАЗА РАЗРАБОТКА НА ВИЗИЯ И ДИЗАЙН – разработва се цялостна визия, включваща цветове и акценти, основен дизайн. Обикновено се предлага основен дизайн в три концептуално различни варианта. Избира се един от вариантите, който да бъде разработен. Изработват се предложения за дизайн на вътрешните страници. Дизайна се тества в ергономичен, интуитивен и функционален аспект. | |
ФАЗА КОДИРАНЕ НА МАГАЗИНА – резервира се името на онлайн магазина (домейн), клиента предоставя текстове, които се зареждат първоначално, резервира се хостинг, изработват се страниците, както и връзките между тях, разработва се базата данни, специализираните функции, разработва се административният панел, зарежда се магазина, създават се имейл адресите, настройва се връзката към банковите сметки. | |
ФАЗА ТЕСТВАНЕ – магазина се тества за пълнота, изпълнение на основни функции, консистентност на връзките, изпълнение на основната цел, коректни финансови транзакции. Тества се системата за управление на съдържанието. |
Окончателното приемане на онлайн магазина е от изключителна важност, като след него се прави оптимизация и регистрация в множество специализирани, тематични портали и търсачки.
След изработването онлайн магазина се извършва практическо обучение на персонала за работа със системата за управление на съдържанието. Обучението е на две нива – обучение за администратора по информационни технологии и обучение за операторите на системата. За потвърждение на успешната реализация на проекта, анализираме и сравняваме действителните резултати с прогнозираните.
ПОДДРЪЖКА НА ОНЛАЙН МАГАЗИН
След разработването на онлайн магазин, при желание от страна на клиента, осигуряваме поддръжка на магазина. Поддръжката се заплаща на месечна основа и включва:
Проверка за правилно функциониране на името на портала (домейна). Регулярно и своевременно информиране за изтичане на срока на валидност на домейна
Проверка за правилно функциониране и достъпност на сайта (хостинг). Проследяване и отстраняване на проблеми. Регулярно и своевременно информиране за изтичане на срока на валидност на хостинга
Премахване, създаване и пренасочване на пощенски кутии (e-mail). Помощ и съдействие при инсталация на компютър на клиента
Отстраняване на грешки по съдържанието или функционалността на магазин. Промяна на незначителни елементи др.
Оценка на ефективността на системата за управление на съдържанието, изготвяне на предложения за оптимизация и разширена функционалност
Проверка за коректността на разплащанията, проследяване и отстраняване на проблеми
Поддръжка на системата за регистрация на потребители
Услуги по редактиране съдържанието на онлайн магазина, обработка на снимки, въвеждане на информация